2 Nisan 2018 Pazartesi

Sürücü Belgesi işlemleri Ehliyet işlemleri Ehliyet nereden alınır Araç ruhsatı nereden alınır Trafik tescil kaktı mı?

 Kayıp Sürücü Belgesi İşlemleri

Ehliyet ve Pasaport Başvuru işlemi ve Şartı 2018 Ehliyet ve Pasaport Nereden Alınır

Ehliyet ve pasaport nereden alınır 2018 Ehliyet ve pasaport başvuru işlemi ve şartı nedir? sorusunun yanıtı haberimizde. Emniyet Genel Müdürlüğünce yürütülen pasaport ve ehliyet hizmetlerine ilişkin iş ve işlemler, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'ne devredildi. 2 Nisan 2018 tarihinden itibaren itibaren pasaport ve sürücü belgesi verilme işlemleri tamamen nüfus müdürlükleri tarafından yapılmaya başladı. 
İşte (Sürücü Belgesi) Ehliyet ve Pasaport ile ilgili merak edilenler...

EHLİYET VE PASAPORT İŞLEMLERİNDE NÜFUS MÜDÜRLÜKLERİ YETKİLENDİ (02 Nisan 2018)

İçişleri Bakanı Sayın Süleyman Soylu, özellikle kamu verimliliğini arttırma noktasında Bakanlığın ürettiği bazı hizmetlerin yapısında değişiklikler ve sadeleştirmeler yapma kararı aldıklarını belirterek, bu kapsamda öncelikle bir hizmet sunumu envanteri çıkarttıklarını kaydetti. Soylu, bu envanterde yaptıkları incelemelerde sundukları bütün hizmetlerden toplam 2 bin 185 belge istendiğini gördüklerini anlatarak, yaptıkları çalışmalarla bu belgelerden şimdilik 754 tanesini kaldırdıklarını dile getirdi. Bir önemli avantajın da vatandaşın pasaport ve sürücü belgesi için ayrı ayrı birimlere başvurmaya gerek kalmamaması olduğunu belirten Soylu, "2 Nisan'dan itibaren tüm bu işlemler için ilçe nüfus müdürlüklerimize başvuru yapılacaktır. Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport ve sürücü belgesi işlemleri aynı yerde yapılacağından vatandaşımızın birden fazla belge için başvuru yapması gerektiğinde ayrı ayrı belge sunmak zorunda kalmayacaktır. Ayrıca ehliyetin, nüfusun, pasaportun verilerini bilgi için kullanabilme imkanına da sahip olabilecektir. Biz vatandaşımızdan belge istemeyeceğiz. Çünkü, birçok kurumla yapmış olduğumuz entegrasyonla vatandaşlarımızın bilgilerini bilişim üstünden temin edeceğiz ve vatandaşımıza büyük bir kolaylık sağlayacağız. Biyometrik veriler, yani el ve parmak izleri, şimdi nüfus idaresinde de yepyeni sisteme geçiyoruz. Bu el ve parmak izleriyle ilgili olarak da bu yeni geçtiğimiz sistemde vatandaşımız bir kere bu parmak izini ehliyete, pasaporta veya nüfus kağıdına verdiğinde, bunun sadece bir sonra geldiğinde teyidi yeterlidir. Teyidi yeterli olduğu andan itibaren depoda olan bilgisini alacak, getirecek ve onun üzerinden de eşleştirecektir. Bu modern bir hizmettir, esas itibariyle vatandaşımızın olağan hayat akışını kolaylaştıran bir hizmettir" şeklinde konuştu.

NOTERLERE DEVREDİLEN ARAÇ TESCİL İŞLEMLERİ

Bakan Soylu, 1 Şubat 2018'de Adalet Bakanlığı, Türkiye Noterler Birliği ve İçişleri Bakanlığının üçlü bir entegrasyona gittiğini, bu kapsamda araç sicil ve tescil işlemlerinin noterlere devredildiğini aktararak, "Bu sayede vatandaşımız büyük bir tasarruf sağladı. Sadece bizim bu konuyla ilgili azalttığımız maliyetten dolayı aynı zamanda kurumlararası gidip gelmekten kurtuldu. Gittiği yerde net bir şekilde tek bir işlemi yapabilme kabiliyetine sahip oldu, vatandaşımız özellikle bu işteki aracılardan ve oraya ödeyeceği maliyetten de kurtuldu. Şu anda gerçekleştirilen işlem sayısı 1 milyon 220 bin oldu.